Kirjoitan tätä nyt vuodatuksen blogiin Cameron highland -ylänköalueella Malesiassa. Olen asettunut paikoilleni, hiljentynyt ja rauhoittunut, otan itseäni kiinni. Se merkitsee sitä, että istun paljon tietokoneen ääressä. Järjestelen asioita sekä koneella että päässäni, kirjoittelen paljon blogia, myös korjaan ja järjestelen.  Olen kopioinut osan tämän blogin materiaalista blogger-palveluun, aloittanut myös projektin, jossa laitan takaisin paikoilleen vuodatuksen aikanaan kadottamat kuvat. En laita niitä vuodatukseen vaan bloggeriin.  Tällainen kodinomainen ympäristö: huoneisto, josta vuokraan yhtä huonettä n. 250 euron kuukausihintaan. Muissa huoneissa on lyhytaikalaisia matkalaisia airbnb-sivuston kautta. 

Living%20Room.jpg

No, tuo on olohuone eli yhteistä aluetta. Ja sitten on se minun oma alueeni, pieni huone, jonne olen sulkeutunut. 

20151014-202527.jpg

Tietokone on v'h'n ep'tavallisessa asennossa, eli noin 60 asteen kulmassa, n'ytt; nostettu silmien tasalle N'in sit' on helpompi katsoa l'helt'.  N'pp'imist; on suun ja leuan tasalla. . Ihan ooma viritelm', heikkonäköisen tietokone ilman suurennusohjelmaa. 

20151014-202506.jpg

Minulla on blogeja monissa eri paikoissa: vuodatus.net, blogspot.com, tumbr.com  

Kaikkiin olen kopoioinut tuon vanhan ulkoasun, kuvia Cairnsista.  Olen tosiaankin laitellut kuvia paikoilleen vanhihin artikkeleihin ja myös lisännyt niihin huomautuksia. 

2002_timo_tropiikista.jpg

Silloin kun ole koneen ääressä, lähden ulos kävelemään, syömään, kauppaan tai kouluun ... joo, kouluun, opettamaan. 

20151014-150816.jpg20151009-182457.jpg

Kerran olen käynyt bussilla lähikaupungissa ja saatan käydä siellä pari-kolme kertaa kuukaudessa. Kaupunki on nimeltään Ipoh, ja se sijaitsee alhaalla, eli sinne ajteaan pari tuntia mutkaista vuoristotietä bussilla. Siellä on osotoskeskus, ja siellä on hyvä ruokakauppa. Ostin sieltä mm. tempeä ja jakkihedelmiä, Missin Wrap-litteitä leipiä, joita voin lämmittää pannulla kun kokkaan intialaista ruokaa. 

20151009-182148.jpgch1.jpg

 

Sekä ylä- että alakuva selventävät, missä olen nykyään. 

20151006-121818%5B1%5D.jpg

 

Bathroom%20and%20toilet.jpg