Jerry nukkui pois rauhallisesti  28.12.2009 Michiganissa, Yhdysvalloissa. Sain asiasta tiedon vasta tänään. Hän eli viimeiset vuotensa pääasiassa hoitokodissa, josta tosin kävi lomilla kotona viikonloppuisin. Jerry oli syntynyt vuonna 1939.

Internetiä aloin käyttämään jo vuonna 1991, ja muutaman vuoden kuluttua siitä tuli myös osa ammattiani. Eräs suurista hetkistä netin käytössä oli sieltä löytynyt Amerikan-serkku Jerry. Yhteyden syntyminen johti hänen ja perheensä vierailuun Suomessa vuonna 1997.

 

Tuon matkan aikana Jerry  tapasi runsaasti sukulaisia, kuten kuvassa miespuolisia serkkujaan Porvoossa. Isolla joukolla käytiin hänen äitinsä kotiseuduilla Koivistolla, Karjalan kannaksella, joka nykyisin on Venäjän puolella. Hänen äitinsä, minun isoisäni sisko, oli muuttanut  Yhdysvaltoihin vuonna 1922 kohta Neuvostoliiton syntymisen jälkeen. Myös hänen isänsä oli suomalnen, kotoisin Mikkelin seudulta.

 Jerryn vierailua seuraavana vuonna, 1998,  minä kävin vierailulla hänen luonaan  Mchiganin Big Bayssa samoin kuin hänen lastensa kodeissa Chicagossa sekä ystävieni luona New Yorkissa.

Molemmista vierailuista olisi paljonkin kerrottavaa, mutta se jää myöhemmäksi.

 Samoin jää myöhemmäksi matkakehrtomukseni. Olen edelleenkin lokakuussa 2009 aloittamallani maaseutumatkalla, tällä hetkellä lähellä Eumundi-nimistä pikkukaupunkia Queenslandissa, Australiassa. Nautin olostani entistä enemmän ja kaikista niistä uusista asioista, joita olen nähnyt, kokenut ja oppinut.  Ihanaa maalaiselämää, kaunista kesää ....

Lammissa ja joissa voi uida pelkäämättä krokotiileja.

 

 

Siitä huolimatta, että on kuuma (jopa yli 30 astetta), pyörily sujuu paremmin kuin Cairnsissa, koska ilman kosteus on alhaisempi. Maisemat ovat kauniit ja mäkiä riittää.

 

Suuria kaupunkeja olen vältelly, mutta muutamissa pikkukaupungeissa olen käynyt.

Eräänä viikonloppuna tein kahden päivän pyöräretken mm. suomalaissiirtolaisten muistomerkille ja ajoin pitkin  Finland road-nimisetä tietä Bli bli -nimisellä paikkakunnalla.

Nyt olen lähdössä tästä Bellbunya-nimiestä asuinyhteisöstä kohti Childers-nimistä pikkukaupunkia Bundabergin lähistöllä. Siellä toivottavasti ehdin kirjoittamaan enemmän.

 

Ääniblogiinkin tein pitkästä aikaa merkinnän. Se on kuunneltavissa myös tästä.

 

< Joulukuu 2009 | Koko Tammikuu 2010 | Helmikuu >