Kaksi päivää Singaporessa olivat täynnä muistoja kahdeksan vuoden takaa, jolloin olin siellä noin kymmenen kuukautta. Noihin kuukausiin mahtui niin paljon kaikenlaista. Huipentumana tietsyti avioituminen ja muutto Australiaan.  Nyt olin ensimmäistä kertaa matkalla Australian ulkopuolella, kanslainen, Australian passi taskussa.

Tällä erää minulla oli kaksi päivää aikaa tutkia kaupunkia. Arvelin sen olevan tarpeeksi. Olisin tietysti viihtynyt pidempäänkin ja tekemistäkin olisi riittänyt viikoiksi. Minä kun en helpolla tylsisty. Mutta Singaporesta oli kiire tänne Thaimaahan.   Mutta aion palata takaisin. Singapore on minulle hyvin kotoisa ja miellyttävä paikka. Pidän siitä ja sen ihmisistä, myös siitä, että siellä kaikki toimii, on siistiä ja järjestyksessä.

Nyt näytän pikaisesti muutaman kuvan epämääräisessä järjestyksessä.

 

Turistikierros. Ensimmäistä kertaa ikinä osallistuin opastetulle kiertokävelylle Singaporessa. Kävelimme Kiinakaupungin kaduilla kolmatta tuntia ja opas kertoi viehättävällä Singaporen aksentilla paikan historiasta. Nämä viehättävät neitoset ovat paikallisia, jotka osallistivat, koska retki oli ilmainen.

Tuli siinä sitten katsastettua nähtävyydetkin eli paikalliset buddhalaiset ja hindulaiset temppelit. Ihan kiinalaisten naapurissa asuivat alkuaikoina myös intialaiset. Siksi alueella on myös hindutemppeli.

Viimeisenä iltana tapasin tämän vanhan tuttavani kiinalaisessa ravintolassa. Laseissa on muuten kiinalaista teetä. En tiedä, miksi sitä tarjottiin viinilaseista. Kait siksi, että olen länsimaalainen.

Ja ruoka tässä kalliissa kasvisravintolassa oli hyvää.

 

Minun pitänee hankkia parempi kamera .... ja ottaa parempia kuvia.

 

Muotiliike kiinakaupungissa.

Kuuluisa durrian-rakennus eli kulttuuritalo Esplanadin varrella lähellä kaupungin keskustaa.

 

Tuli kierreltyä tuttuja paikkoja, nähtyä muutamia uusiakin. Tuli tavattua muutama vanha tuttu, ja muutama uusikin. Siinäpä tuo lyhyesti sanoen. Pidemmästi en aio edes yritttää kuvailla kaikkia niitä muistoja ja tuntemuksia, joita vierailu herätti. Oli vain mukava käydä pitkästä aikaa. Ehkä käyn piankin uudelleen ja viivyn vähän pidempään.