Pikapäivitys ilman kuvia: Timo on taas tropiikissa. Kahdeksan kuukauden tauon jälkeen olen taas maantieteellisellä alueella, joka sijaitsee kahden kääntopiirin välissä, eli tropiikissa. Ylitin myos päiväntasaajan eli kahdeksan vuoden tauon jälkeen olen jälleen pohjosiella pallonpuoliskolla. Tosin nippa-nappa, sillä Singapore sijaitsee juuri ja juuri päiväntasaajan pohjoispuolella.

Uusia kuvia ei ole vielä, mutta tässä yksi vanha. Lisää loytyy blogin vanhemmista kirjoituksista.

Lähdin Brisbanesta maanantai-iltapäivänä Singapore Airlinesin lennolla.  Sitä ennen olin tyhjentänyt asunnon ja pnnut tavarat säilytykseen sekä "pestannut itselleni asiainhoitajan"  eli antanut tietokoneeni lainaksi kasverille sillä ehdolla, että hän toimii edustajanani poissa ollessani sikäli kuin on tarvetta. Vain puolisen rinkallista tavaraa lähti mukaani, sillä Thaimaasta on nykyisen vanhvan Australian dollarin aikana entistäkin edullisempaa ostaa, mitä on tarvis, joten ei ole paljoa ideaa raahata vanhoja ryysyjä tai muuta roinaa mukanaan. 

Lentokone oli vain puolitäysi, joten matka sujui väljissä tunnelmissa. Singapore Airlinesin henkilokunta on asiaallisen ystävällistä ja asiat yleensä toimivat niin kuin pitääkin.  Minullekin tultiin jo ennen nousua kertomaan, että tulen lennon aikana saamaan VGML-merkittyä kasvisruokaa kuten olin tilannutkin. Ja molempien annosten ilmestyessä poytään asiasta kerrottiin uudestaan.

Lensimme reilut 7 tuntia 12 klometrin korkeudessa, ja lämpotila koneen ulkopuolella oli -60 astetta. Minä seurasin reittiä koko ajan kartalta. Suurin osa ajasta kului Australian ylittämiseen. Asuminen Länsi-Australiassa tekisi Aasian-matkailun huomattavasti helpommaksi. Singapore ja Perth ovat jopa samalla aikavyohykkeellä. Lentoaika ja lipun hinta tietysti ovat pienemmät kuin Brisbanesta tai muualta itärannikolta lentäessä.

Singaporessa olin perillä illalla kahdeksan jälkeen. Siellä oli tuttava vastassa. Majoittauduin entisen anoppini entiseen asuntoon. Hän itsehän jo poistui keskuudestamme kohta 2 vuotta sitten.

Tässä pikapäivitys. Toivottavasti minulla on aikaa palata asiaan uusin kuvin ja tarinoin.

 

Eedllinen Singaporeen saapuminseni tapahtui kahdeksan ja puoli vuotta sitten, toisesta suunnasta, useampi kilo sitten ja täyden tietämättomyyden vallassa. Nyt tämä on minulle tuttu paikka. Tuntuu kuin vanhassa kotipaikassa olisin käymässä. 

Lisalukemista loytyy kategorian Singapore alta